Brev:
Skemad - vælling?
12. juni 2014
Alder:
4 mdr.
Skemad - vælling?
Kære Helen
Frederik er nu blevet 4 mdr., og vi er stille og roligt gået i gang med at introducere skemad; han har fået smagsprøver på grød i et par dage, og det virker indtil videre, som om det er et hit :-)
Jeg har læst i din bog om børn & mad, og har også kort talt med min egen sp (kan godt mærke, at det er mange år siden, jeg sidst havde et lille barn :-))
Da vores største søn skulle i gang med skemad, startede vi med en 'drømmeflaske' - en flaske vælling om aftenen - som gjorde, at han ret hurtigt herefter begyndte at sove igennem.
Frederik har jo i det store hele sovet godt om natten, kun afbrudt af en gang mad midt på natten, og jeg har derfor tænkt, at jeg ville starte med grød til frokost frem for vælling om aftenen. Men nu synes jeg, at Frederik er begyndt at vågne tidligere om natten og efterspørge mad, end tidligere. Mit spørgsmål er derfor: Hvis jeg fortsætter med grød til frokost, hvornår kan jeg så evt. også indføre en aftenflaske med vælling? Svarer det til det andet skemåltid - altså når han spiser de der 1/2 - 1 dl. grød til frokost? Eller kan jeg forsøge med begge dele allerede nu? Hvis nej, vil det så være skidt at stoppe med grøden til frokost og erstatte den med aftenflaske med vælling?
Frederik er jo flaskebarn og havde som helt lille lidt problemer med maven. Indtil videre ser hans mave bestemt ikke ud til at være påvirket af den lille mængde grød, han han fået.
Mange hilsner fra
Frederiks mor